החוט והמחט

תופרים לך בית

עיצוב הבית
עיצוב פנים

בדקנו: איפה קונים ארון לבית

כל מה שצריך לדעת לפני שניגשים לקנות ארונות לבית

 

יותר מכל פריט ריהוט אחר, לקניית הארונות לבית יש את ההשלכה הגדולה ביותר על מרחב החיים. ברור לכל אחד, שארונות הם בסופו של דבר אלו שתופסים את השטח הגדול ביותר בבית. מעבר לשטח הפיזי עצמו, הארונות גם תופסים מקום מרכזי בעין – כלומר, הם אלו שנותנים את הטון העיצובי בחלל. ההחלטה לגבי צבע הארון בחדר השינה, למשל, משמעותית לפחות כמו ההחלטה לגבי צבע הקיר.  לכן, כשניגשים לקנות ארון, חשוב לקחת בחשבון אוסף לא קטן של שיקולים, ולזכור היטב שארון הוא לא רק קופסה פונקציונלית עם דלתות, מגירות ומדפים, אלא אובייקט משמעותי, שיש לו תפקיד מרכזי (גם אם צנוע) בחיי היומיום שלנו.

שידת מגירות
חדר מעוצב עם שולחן מגירות

לחפש את המומחים

אז לאן הולכים כשרוצים לקנות ארון לבית? כמו עם כל פריט ריהוט כל כך נפוץ (בניגוד למשל לשזלונג, אותה כורסה מוארכת שעליה שכבו גם מטופליו של ממציא הפסיכואנליזה, זיגמונד פרויד, ושחוזרת בהדרגה לאופנה), ארונות אפשר למצוא בכל רשת ריהוט, בכל חנות רהיטים, בכל אתר אינטרנט לאבזור הבית, ולעתים אפילו סתם כך ברחוב, בהנחה שאתם חיים בעיר גדולה. אבל לא כל ארון לבית מתאים לכל בית. כמו עם דברים רבים אחרים, דווקא משום שמדובר בפריט כל כך סטנדרטי, לחנויות שמתמחות בסוג מיוחד שלו יש יתרון של ממש. כדוגמה, האתר של Design2easy מתמקד אך ורק בארונות בגדים וארונות הזזה. אפילו בלי לחקור יותר מדיי, ניתן בקלות להניח שארונות ההזזה שתמצאו בו, יעלו באיכותם על ארונות הזזה מקבילים שתמצאו בחנות שיש בה גם עוד מאות סוגי רהיטים אחרים (כולל אפילו שזלונג, במקרים מסוימים!). ההתמחות, כמו אצל רופאים, מדענים וספורטאים, מביאה אתה פשוט איכות ללא תחרות.

 

עולם פרקטי ומעודן

לפני שניגשים לקניה עצמה, אם באתר של Design2easy או במקום אחר, חשוב להחליט איזה ארון בגדים אנחנו מחפשים. בעבר, המבחר היה מוגבל באופן יחסי, וארונות עם דלתות נפתחות, שנקראים גם "ארונות פתיחה", היו, בדרך כלל, הבחירה הטבעית. אבל בשנים האחרונות מבין הציבור בהדרגה שלדלתות הזזה יש יתרונות שאי אפשר לזלזל בהם. יש בהם משהו אלגנטי יותר, נקי ומצומצם, ובכך הם עונים על הדרישות העכשוויות של עיצוב מינימליסטי, בהשראה מזרח-אסייתית, יפנית בעיקר. דלתות ההזזה משפיעות למעשה על כל החלל שבו הן פועלות, בעיקר משום שאין צורך עוד לקחת בחשבון את המרחב שנדרש בעבר עבור הדלתות הנפתחות. במובן הזה, ארונות ההזזה מסמלים גם פשטות, יעילות וצמצום, וגם אלו הם מונחים מוכרים מאוד מן העיצוב המזרח-אסייתי. ליד ארון ההזזה אפשר להניח רהיט נוסף בקרבה גדולה, ולא לדאוג לכך שיישרט או ייפגע מן הדלת הנפתחת. הדלתות נעות בחרישיות על גבי מסילות, מסתתרות זו מאחורי זו, ובוראות עולם פרקטי ומעודן.

ארונות לבית
פתרונות אחסון לכניסה לבית

מכירים את הלקוח

ייתכן מאוד שאם תגיעו לאחד מסניפי רשתות הריהוט הגדולות, תשוטטו בשדרות האביזרים שם ותיבלעו בתוך קהל הלקוחות הרב, תרגישו שכל רהיטי העולם מונחים לכם על כף היד – בין אם הם נוצרו בסקנדינביה, בסין, או במזרח אירופה. אבל לא בטוח בכלל שמה שתראו יתאים באמת לטעם הייחודי שלכם, במיוחד כאשר מה שאתם מחפשים הוא ארון הזזה איכותי. למעשה, כאשר מדובר בריהוט, אין שום דבר שעולה על חברה שמייצרת את הארונות בעצמה, באופן מקומי, במפעל משלה, ומתאימה את המוצרים שלה בדיוק אל הצרכנים שאותם היא מכירה יותר מכל אחד אחר. Easy2design היא בדיוק מקום כזה. העץ מגיע מאיטליה וארונות ההזזה נבנים במיוחד לפי תנאי המגורים הנפוצים אצלנו, כאן, לא באף מקום אחר. נכון, לפעמים ארון שמתאים למישהו שחי במדינה אחרת, עם תרבות דיור אחרת, יתאים גם לכאן. אבל ברוב המקרים אין זה כך. היכרות קרובה עם הרגלי החיים של לקוחות ישראלים, היא פקטור משמעותי ביצירתם של רהיטים מעולים. לכן, לא פלא שארונות ההזזה של Design2easy הם אהובים כל כך.

 

חשיבותה של מדידה

אם כבר בחרתם מקום שבו תקנו את הארון שלכם, או לפחות צמצמתם את הרשימה לכמה מקומות מרכזיים, הגיע הזמן למדידות. כדי לקנות ארון שיספק לכם את חוויית האחסון המושלמת, וכדאי עוד יותר שהוא יתאים היטב למידות החדר שבו הוא עתיד לעמוד. לפעמים נראה שמדידה היא עניין פשוט, שכל אחת ואחד עם מטר ביד יכול או יכולה למדוד לעצמם את החדר. אבל לא תמיד זה כך. כשמדובר על מדידה מדויקת של חלל לקראת רכישה של רהיט גדול, לנסיון יש ערך רב. בפועל, במיוחד כאשר מדובר על מרחבים קטנים, כל מילימטר לכאן או לכאן יכול להיות משמעותי. המדידה צריכה להתייחס לכל מה שעתיד לעמוד באותו חלל, אל מפתח הדלת, אדן החלון, גובה המיטה ועוד ועוד. למעשה, כדאי שמדידת המרחב עבור הרהיט תיעשה בתיאום עם מעצבת הפנים, אם הייתה כזו, שעיצבה עבורכם את הבית. במידה שהדבר לא אפשרי, מומלץ להיעזר במי ששיפץ או עבר דירה מספיק פעמים בחייו – כדי למנוע כל טעות בעת הזמנת הרהיט. העקרון הוא פשוט – קשה באימונים, קל בקרב. כלומר, מומלץ להשקיע את המקסימום בבדיקה מראש, כדי שלאחר שהרהיט יעמוד במקומו באמת, הכול יעבוד וייראה בדיוק כמו שחלמתם.

 

LEAVE A RESPONSE

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *